Tuesday, May 10, 2011

tips pilih pasangan


bila nak pilih pasangan nanti si mak,si kawan,si jiran sebelah,si tok kepada nenek jiran depan sume pakat sebok nak amek tau sape pasangan pilihan kite . ish ish lek lu.. orang tua2 nie pantang dok lepak depan umah sambil sapu sampah,jumpa plak jiranjiran lain.kompom,dok bergosip kan?betul x?haha.*xde kena mengena dgn title bukan? heee

orang tua2 suka cakap kalau kawen dengan anak sulung nie susah.nape plak?ank sulung nie tanggungjawab besar.nak kene tanggung adik2 dia lg ! abeh kalau kawan dengan anak yg tengah2 okey?kekadang anak tengah2 nie tak serious.suke memain.adeihhh,anak bongsu plak? tu anak mak.manja sangat.asyik nak kena jaga hati die je.dah tu nak kene kawan dengan sape?dengan anak bongsu pak ali gigi dua batang tu bole?atau pon dengan anak tengah2 pak wahai yg bawak lavina tu ke?bole?haha

jom tengok effect kalau kawan dengan anak anak spesis ini !:)

Sulung dengan sulung

Berpeluang besar untuk sering bertegang urat. Masing-masing sentiasa suka berkeras ataupun dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah. Jika hubungan cinta terjalin, ia memerlukan jiwa besar dan kesabaran dalam menjalani hubungan seperti ini.


Tengah – Tengah
Pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai. Mereka dapat menjadi sangat serasi, apabila yang satu cenderung seperti anak sulung dan pasangannya seperti anak bongsu. Dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi.
Namun, anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia. Hal ini tentu dapat menjadi halangan serius dalam berkomunikasi. Bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.
Tengah – Bongsu
Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Jika anak tengah menunjukkan ciri sejati, maka ia akan terbawa-bawa gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah pihak perempuan.
Bongsu – Bongsu
Berhati-hatilah! Bersama pasangan yang seirama memang menyenangkan. Namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sulit untuk mengawal situasi.



*gambar xde kena mengena.:P

tapak kaki lynda : tak kesa la anak mane pon yg penting bertolak ansur, setia ,saling memahami dan mempercayai compom bole bahagia ye dakkk?

peace !:))

14 comments:

heheh said...

sulung - tengah xde ea??? :P

Miss dorayAki said...

alaaaa dhtu yg mane ok ni? haha

cik kacak said...

haa ! kacak ade 9 beradik , anak ke 6 - tak tau tengah ke bongsu T,T

Simpleblanklife said...

aku nak gak yang sulong - tengah! HAHAHAHA

:D

HonEyBuNNy said...

salam ziarah...

ila pernah couple sulung dgn sulung...kat 6 tahun..

mmg asyik selalu bergadoh n xmau mengalah..huuhh

alia kamal said...

haha..thanks 4 the interesting info :)

Budak cumeL. said...

sulung ngn bonsu cam mn plak??hehe

☆ ★ e m m a N Y ☆ ★ said...

sulung ngan bungsu??
bf sy sulung n sy bongsu..hehe

Razni Anuar Razali said...

saye anak kelima dari 6 adik beradik... itu yang tengah ke bongsu..??

taliff said...

Rasanya yang paling penting monting ialah kesefahaman yang baik je...nice info^^

Singgah Dari :I Think OF

IJAT360 said...

yang mana2 pun ok..asyik nak dengar cakap orang tua jek..sampai krismas kali ke 88 pun tak kawin2..hehe.

YANA YONET said...

yana lipas tengah dengan tengah :D

MiZ Rayy said...

aku anak ke 5 dari 6 org adk beradik.. dia anak sulung. akibatnya, aku rsa betapa kebudak-budakan aku bla dgn dia.. smpai aku keliru, dia pakwe aku atau abg aku.. asyik berleterrr...

dja_amiensukhri said...

anak sulung ngan tunggal cane lak?? kekekeke XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...