Saturday, March 19, 2011

rumah kiteorang kene ceroboh !

tergemparrrr !!!

pagi tadi around 4.49 am hp aku bunyi. dengan mamai2 aku jawab.rupanya daripada kak anom !dy cakap dgn terketar2 + berbisik-bisik !"lynda,ade org masuk umah!dy bukak pintu bilik kite,kite takut.korang g la kua try tengok" perghhh..time tu cam nak jatuh jantung aku,try kejut nurul,dy pon takut !time tue umah sunyi je.

k.amon dah takut sebab dy tido sorg.adek pon tido sorg.just aku je tido gn nurul and not2 sebilik.nak jerit mintak tolong pon takut sebab pintu bilik dah terbuka !umah kitarg lak ada pisau kitchen !takut org tue ada pisau.tibe2 hp not2 bunyik,so aku just tunjuk msg k.amon baru antar cakap yg dy takut.ktorg even ber3 still takut nak kua.

tak sampai 5 minit tiba2 adek masuk bilik kiteorg tanya nape pintu umah xkunci.time tu sume kalut2 kua.tengok purse kitaorg dah berterabur kat ruang tamu.check lagi barang ape hilang !OMG !adek punya hp 2,2 hilang,laptop lagi,dwet lg !sian gile kot.aku ngan nurul nasib baik hilang dwet je. syukur sangat !

tengok kat bawah dah kecoh2 rupa2nya jiran sebelah umah kiteorg pon kena jugak !dyorg pon hilang laptop,hp and dwet !mengikut siasatan maybe org tue datang ber2 and masuk melalui sliding door umah kiteorg sebab dah tercabut satu.then sorg selongkar umah kiteorang yg lagi sorang selongkar umah sebelah !

sedikit trauma bile dngar orang ketuk pintu or bunyi2 pape.huhu..*sikit ke?cam trauma teruk je"huhu.mane x nye sah2 si penceroboh tue masuk bilik aku ann.sebab purse aku ade lam beg lam bilik.nasib baik dy xamek laptop aku sebab masa dy nak amek purse tuh sah2 la dy lalu sebelah laptop aku sebab laptop aku kat kaki not2 je.and nasib baik jugak dy tak amek kamera aku coz de lam beg tu jugak !

sadis jugak la bile polis datang and just check2 cam tu je.then amek gambo !pleazz la !kitaorg pompuan kot !cam endah tak endah jer. nape xnak amek cap jari ker?yg kat umah sebelah siap ada baju lg si penceroboh tue tinggal !*si penceroboh tue sempat tuka baju and pakai baju yg ada kat umah tue,tp bju dy tertinggal..bodoh an? *lagi bodoh bila dy contact no2 yg ada lam hp yg dy curi tue then ajak jumpa la.ajak buat projek la !perghh,psyco gile. tu pon polis bole buat diam?hurmm ~~

huh ! lastly thanxs sesangat kat sume yg care sal kiteorg !thanxs to bebudak class yg datang sini tgk kiteorg. thanxs to bebudak JPK yg dtang jugak. thanxs to en Bf and family ! and thanxs to cinot and hani sebab datang teman kiteorg ,tido kat sini..:)

1 comment:

qalisya said...

sabar taw...sabar sebanyak2 yang buleh..
mby ada hikmah d sbalik kjadian neh..
hot2 ja dkat pakaian seragam 2..mcm xjalan kan tugas..
huuh..!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...