Saturday, January 15, 2011

life as student

assalamualaikum.


hyeppp hye blogger sekalian !apa khabar.kembali mengupdated blog bila dah bosan.homework pon dah siap.cuma tingga BEL jer.heee..nanti lah buat.xde mood lagi.idea belum sampai.hehe.


okey pada pagi ini mood aku terumbang ambing lagi.nak tawu malam tadi aku mimpi apa?ermm..mimpi my mom and my dad !rinduuuuuuu !nak nanges !ini lah yg akan jadik bila si anak dara yg xpenah berpisah dengan family.bila dah besar segedabak cam nie baru nak berpisah.HOMESICK aje lah !tapi xpe.aku akan cuba belajar ~ 


life as student seyesly diffrent wif life like "princess" at home !heeee..
for example:


1.terpaksa mop lantai.
yang nie seyes cakap.setahu seingat aku,sepanjang cuti sem lepas aku xpenah mop lantai.sapu sampah pon sebulan 2 kali may be?haha.but !bila dok sini,as student fakulti hotel & perlancongan sangat penipu besau kalau korg cakap xpenah masuk kitchen !da end of de class msti kita kena kemas balik kitchen seperti sedia kala right?kena basuh equipment,mot lantai,sapu sampah,buang sampah and so on !bergilir2 lah buat sume tuh kan~kalau kat umah xde maknanya.sume my sys yg buat!heee..:)


2.makan luar.
student macam kami yg dok kolej of cos xbole bawa barang dapur an?even aku dok kolej yg act pangsapuri but uitm beli untuk student dy dok,tp dyorg xprovide kitchen equipment!so,memang patutlah kami makan kat luar an?kalau kat umah pagi or petang or malam lapar jer bole goreng frozen food !dok sini makan biskut bila malas turun.dah la kedai jauh kot !kolej yg aku dok nie bukan dalam kampus !nama pon pangsapuri untuk org sewa.tp uitm nak jugak beli untuk student !hehe


3.xde baby nak main.
mood tengah rindu farhana time tulis statment nie.may be perasaan nie muncul sebab aku memang ska baby!dok sini xde baby nak main.sangat xbest.like before,kalau dok kat balkoni umah aku nie nampak lah taman permainan.lagipon dok tingkat 1 jer.hehe.nampak sorg akak ni bawa baby main.alahai comel siot !aku kat ats ni cam nak jerit2 jer kat akak tuh nak pinjam baby dy kejap !huhu..:(


4.bangun awal.
haaa.yg nie memang jelas terasa !pagi2 kena bangun awal.sebab kelas sume kol8! plus terpaksa naek bas so kena kua lebih awal !bas skrang pon dah ada rules baru!sangat2 menguji kesabaran !after solat subuh dah kena siap2 ke kelas !berbeza cam dulu,after subuh tido balek!heeee..then bangun for lunch !hahaha~~


5.menghadap buku.
as student memang xbole lari dengan buku,lacture note !lau kau kata kau xhadap sume tuh,aku yakin mesti kau ade repeat paper ann?nope lah wey !camne ko nak score kalau xhadap sume tuh.for me ,normal lah sume tuh!diffrent like at home.nak hadap buku?xde masa beb.*act cam busy jer an?hehe.dok hadap laptop jer keja aku.haha


6.kalau nak makan apa leh suh mak masak.
macam aku,aku suka makan cucur jangung !tp yg mak aku buat.sebab pada aku mak aku buat memang sedap !kalau kua aku nampak jangung mesti aku akan beli and suruh mak aku buatkan !sampai sekali tuh mak bising,lepas ni kalo mak dah xda xkan nak beli jagung then suh jiran yg buatkan?huhu*sentap!dalam bising2 pon dy buatkan jugak.hehe.kat sini makan cucur jagung pon betul2 mmasa hari rabu td.group kak amon buat.tp cucur dy pelik lah.cam cucur gergasi.haha.xcaya?korang try klik cucur jagung haha.


7.kua duwet sendiri.
kau dah dapat duwet PT kan?so apa kau nak beli guna duwet sendiri!adeihhhh..ni yg den xsuka.masa kat umah nak pape demand !bole mintak kat kakak !hehe. skrang nak pape beli sendiri lah !huhu


8.xde transport !
seyes rasa cam arghhhh !dunia aku xberkembang doe !kalau kat umah ada moto,aku kua merempit xhingat dunia !kat sini nak g memana pon kena tunggu bas !dah la nak tunggu pon,hadoiiii..bole 3x kua masuk panggung wayang tau !*tipu.sangat9 xbest !aku nak bawa moto,my sys xbagi!sepatutnya time study nie lah kita nak enjoy dengan kawan2 time cuti kan?:(


9.basuh and lipat baju sendiri.
sangat sangat xsuka.waktu kat umah xpenah kena buat pon !dok sini sume kena buat sendiri !nak bawak family dok sini bole?alaa..gpon umah besar.ada 3 bilik and 2 bilik ai.aku dok ber3 je pon.sorg 1 bilik huhu..nak tawu,lau kat umah asal time nak mandi jer mesti aku akan jerit panggil kakak aku suh amekkan baju utk aku.dy pon ikut jer..hehe..best ann?


10.berjauhan dengan family.
bila time rindu tuh.sepantas ai sungai yg mengalir ai mata aku kua doe !seyes xtipu.huhu.even umah aku dekat gn kg kalau nak balik.5 hari aku rasa cam 5 tahun.*tipu lg.
suasana kg memang best !dok sini dekat gn jalan raya !adeihhh..macam2 bunyi ada doe !


beza giler ann?itulah yg aku maksudkan life like princess!hehe.memang best dapat kakak cam kakak aku!korang nak?meh buat tempahan.hehe..dah jadik adat bila adik xnak buat kerja,si kakak marah!"pe guna ada adik kalau xnak tolong kakak wat kerja?" then si adik yg xnk mengalah akn membalas balik "pe guna ada kakak kalau xbuat kerja" !jom kita detect siapa yg harus mengalah dalam soal ini?haha:P


okey aku de nak share sikit pic !
jap nak upload.

 sila salahkan pekerja kedai ini sebab xlap cermin elok2!thats why pic kami xok !haishh~~
 muka bole blah ann?haha..ni kat KFC jj.
 test baju pon sempat snap pic.haha
 xtawu apa motif.haha
macam skema jerk !hoho..

thats all !
c you for da next entry yaww !
assalamualaikum !

2 comments:

apdm said...

salam

wak tu belajar adalah kenangan yang paling indah...

lynda said...

syira:wslam..yeahhh..sgt bez kan..dapat banyak pnglman,banyak kwn..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...